maten och sorgen (paradoxen i att inte kunna tröstäta)



Positivt besked: Jag kanske inte är glutenintolerant. Alltså får jag så sakteliga börja treva mig fram med mjölvita händer. (det är meningen att jag ska bli glad)

Negativt besked: Min kropp har tydligen tagit skada av alla månaders pencillinätande och jag måste 'renas' (medicinmannen vidhåller att detta inte är en religiös ceremoni men jag är mycket, mycket skeptisk). Rening innebär att allt socker är förbjudet de närmaste månaderna, och förutom att utesluta godis, bakverk, glass, är jag även förbjuden att äta:

*sylt/marmelad
*popcorn (är gjort av majs och majs innehåller alldeles för mycket socker)
*alla, observera ALLA, typer av frukter
*de sötaste rotfrukterna
*sötat bröd
*lussebullar, pepparkakor, glögg, allt annat som gör julen speciell
samt
*ALL ALKOHOL utom torrt vitt vin


jag gråter nästan blod. faktiskt. och målet är att jag frivilligt ska avstå från större mängder socker för resten av mitt liv.
frågan är hur långt ett sånt liv blir. (drama queen? who, me?)


kaffe. jag behöver kaffe kokain och kokoschoklad. nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0