behave fear, behave



& du kan alltid komma nära, komma tillbaka
när du gått för jag
kommer alltid ha dörrarna på glänt, på glänt
utifall att
du skulle ångra dig.


& jag ska inte fråga efter hennes namn, du är förlåten allt
bara du kommer tillbaka nu, bara du
ringer mig nu, om du bara
varsamt rör vid mig nu och
sedan stannar.


& du får komma tillbaka igen, komma nära igen
och hon gör ingenting, ingenting
gör något eller spelar någon roll bara du
ser mig nu hör mig nu vidrör mig
nu, jag ska inte
nämna det igen, inte
nämna skuggorna ikväll eller
mörkret mellan raderna.


& bara du
andas lite i mig, bara du
lutar dig nära så ska jag
förlåta dig, förlåta dig, du är
förlåten redan och jag står här
när du kommer tillbaka, jag saknar, jag
saknar och
saknar du någon annan så gör det inget, inget
gör något bara du kommer nu
bara du kommer
tillbaka
nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0