39,8 grader celsius




Dagen före 21-årsdan och jag ligger med nästan 40 graders feber och blöder näsblod. Första gången jag bödde näsblod (någonsin): i onsdags. Senaste gången: i förmiddags.
Det finns hundratals saker jag borde göra. Ringa och skriva till människor som jag för stunden varken kan minnas namn eller ansikten på. Kolla upp distanskurser på GU för i höst. Skriva bilderbokstext till projektet och lämna in imorn. Och btw. Jag har läst två böcker under de senaste dagarna. "Kvinnor och äppelträd" av Moa Martinson och "Du har inte rätt att inte älska mig" av Peter Kihlgård.
Jag vet inte ens varför jag berättar att jag läst de böckerna, om fyra månader kommer jag inte komma ihåg vad de handlade om. På den nivån är det.
parentes: om det förekommer eventuella stavfel så beror det på mitt sinnestillstånd jag är sjuk som sagt men det var tack och lov inte lunghinneinflammation sa doktorn och jag borde väl säga Halleluja och praise the lord, men
jag vet ju inte ens om jag tror på gud så jag säger bara 'det var ju bra' och hoppas att jag slutat hosta upp lungorna och revbenen och trollsländorna tills imorgon slut på parentes


Kanske är det den annalkande födelsedagen som gjort mig sjuk. Jag har ju en sällsynt åldersskräck. Rynkor och död och åderbråck är en het potatis eller hur man säger det här i Arizona, eller, alltså; min rädsla för åldrande är så djupt rotad att jag till hälften är en Teletubbie. Jag föddes som jungfru men det är det ingen som kommer ihåg, allra minst jag själv.
Vad försöker jag säga? Jo;
här är erkännandet. Jag. Är. Rädd. För. Åldrande.
De flesta i min omgivning är givetvis redan medvetna om detta, men det är nog ingen som till fullo förstår vidden av min skräck.
Här borde det komma en utläggning som förklarar och reder ut och gör att alla får någon sorts aha-uppelevlse men jag är trött och behöver sova nu.
Och om drygt åtta timmar blir jag 21.

Shoot me, Angelo.


Before I do it.







och ett litet p.s. sådär i förbifarten; tja... jag orkar egnetligen inte skriva nåt ps men det såg så fint utnär ajg skrev det. d.s.

Kommentarer
Postat av: Alex

Grattis i förskott, tjejen! Se till att fira med poesi och sprit!

2008-03-10 @ 20:04:18
URL: http://veritas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0