DU MINNS ALDRIG NÅGOT EFTERÅT


VI SOVER MED ÖPPNA ÖGON OCH MUNNARNA PÅ VID GAVEL SOM
DÖRRAR SOM STÅR OCH SLÅR I BLÅSTEN DET HÄNDER ATT DU
TRYCKER STÅNDET MOT MIN SVANK I SÖMNEN OCH
DU MINNS INGENTING AV DET EFTERÅT DU
MINNS INGENTING EFTERÅT


MIN LIVMODER VATTENFYLLS SOM EN GÖL MEN INGA FISKAR INGA
FOSTER GYTTJAR I MÖRKRET BARA KRÄFTOR OCH MULTNADE LÖV FRÅN
FÖRRA ÅRETS HÖSTSTORM JAG BER VAGGA MIG I VINDEN I DINA
KUPADE HÄNDER SOM EN SKÅL SOM EN SKÅL ATT UTBRINGA
FÖR VÅR TVÅSAMHET SOM EN
KNÄSKÅL ATT VAGGAS I NÄR DET NALKANDE OVÄDRET RISTER OCH
DRAR GENOM DE TOMMA RUMMEN GENOM
MITT BLOTTADE GRIN MINA
SKALLRANDE TÄNDER



OCH I SÖMNEN MED ÖGONEN SOM KRÄFTDAMMAR ROSTBRUNA OCH
DYIGA SER DU RAKT NER I MIN LIVMODER DE STARKA STRÖMMARNA OCH
VIRVLARNA DET HÄNDER ATT DU TRÅLAR DÄR I MÖRKRET FÅR UPP
KORRODERADE TOMMA BURAR SKEVA
LEENDEN OCH PLÅTBURKAR MEN
DU MINNS ALDRIG NÅGOT AV DET EFTERÅT DU
MINNS ALDRIG NÅGOT ALLS

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hallå där!



Vill du bli hörd och synas mer?

Delta i tävligen om att bli veckans blogg,

bli länkad och få din alldeles egna ikon

för din blogg! Låter inte de lockade?



Skynda och passa på!

http://rebeccaasv.blogg.se/2008/july/vill-du-bli-veckans-blogg-nr-3.html#comment



Kram

2008-07-24 @ 23:43:36
URL: http://rebeccaasv.blogg.se/
Postat av: 14:04

jag hoppas alltid att du skrivit något nytt. (som man får ta del av.) det känns bra att dina ord finns på internet. digitala signaler går också att äta.



och jag tycker mycket om temat här, om hål/djup/botten/minne/moderskap och allt däremellan.



fortsätt.

2008-07-27 @ 13:54:58
Postat av: 14:04

(kanske att ordleken med 'skålar' känns lite överflödig dock.)

2008-07-27 @ 13:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0