smussla ansiktet som rodnar


Igår funktionerade jag på en av allsvenskans volleymatcher (herrar). Jag kan torrt konstatera att de äger. Fan fan fan vad bra de är. Efter deras match (3-2 i set, Falköping-Bromma) spelades kvaltrean (damer). Lite aningens kanske bara pyttelite skillnad i spel. Jag blev deprimerad för att det var så dåligt.
Sen på kvällen blev det "Disturbia" och "Borat" med Peter och Love, och jag började läsa "1984" (George Orwell) utan att egentligen ha så stor lust.


För övrigt ser mina knän ut som om någon gått fram med en hammare över dem. Kanske - men bara kanske - kan skadorna ha uppkommit i fredags natt när internatarna introducerade "hinderbanestafett i gymnastiksalen". Frånsett att mitt lag förlorade och att jag var beredd att slåss om saken så var det galet roligt. Alkohol och tävling är en glimrande kombination.




---

Och i Malmö regnar det. Om åtta dagar är jag där.

Kommentarer
Postat av: Erik

huvudsaken är ju att deltaga, inte att vinna.[B.S I say] Eller vad säger du? :)

2008-02-18 @ 11:19:47
URL: http://droolinjulius.blogg.se/
Postat av: Susanna

moahah! det handlar ENBART om att VINNA! vill man ha mysig gemenskap och tycker att det räcker med att göra sitt bästa kan man joina en syjunta eller bouleförening eller nåt annat rart.
sport är KRIG!

2008-02-19 @ 18:01:40
URL: http://relativ.blogg.se
Postat av: Erik

hear

2008-02-20 @ 15:57:13
URL: http://droolinjulius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0