[NORDPOLEN]



(förtydligande: s k r i v ö v n i n g . och det är brutalt och det är rått och det är fult. och det är precis det som är meningen)






Jag skulle jag skulle varit snölyktan jag skulle varit snöängeln glorian och spåren i snön jag
skulle skulle varit skulle varit det är så mycket som jag skulle varit för dig, så mycket mer
än det här.


Och snö har aldrig varit rent. Jag fångade snöflingor med öppen mun och du kysste mig utan att blunda. Råheten och kylan; det som jag såg som nakenhet var det du såg som porr. Könsorden skulle bli vackra men de hårdnade så fort jag rörde vid dem. Precis som du, precis som fucking du.
Jag hatar dig din jävel jag hatar dig och du får fan inte lämna mig så här med snö upp till låren och milslångt avstånd mellan hjärtat och knullen. Du får inte får inte fattar du inte att du inte får
lämna mig för vem ska kyla mig och göra mig sval vem ska få mig att behärska impulserna vem ska slå sönder min narcissism som man slår upp ett hål i oljesvarta isen.

Rita en karta över mina bröst låt Narvik och Murmansk vara bröstvårtorna låt norra Sverige vara bröstkorgen och mitt huvud finns ovanför och håret flyter ut över Norra Ishavet dränk mig idiot jag hatar dig jag hatar dig och
mina hårtestar glimmar mellan isbergen och feta blanka fiskar har fångats i trasslet och klatschar hjälplöst med stjärtfenorna. Jag är glaciärhård och skridskoprinsessa och vinterdrottning fall på knä vid mina fötter gör det då gör det då för i helvete din idiot och din jävla

skönhet ditt odjur du sagolika varelse, jag skar ut isblock och formade en kupol runt ditt hjärta någon kallade det igloo men det är ett så missbrukat ord jag är
ett så missbrukat namn efter alla gånger du kallat mig nåt annat, din jävel dina bråk och mina bråk och våra bråk och våra skällsord och jag menar vartenda ett jag menar
inte ett enda ord av vad jag sagt förlåt älska mig igen jag gör vad som helst jag lägger Jukkasjärvi i min mun och andas Kiruna i dig. Du får inte får inte får inte
säga att det är slut kom tillbaka kom tillbaka jag
hatar dig jag fucking
älskar dig och
du var Moskva och vargavintrar du var norrskenen under huden, du var ishavsvattnet och frostskratten.


Jag skulle jag skulle varit snölyktan jag skulle varit snöängeln glorian och spåren i snön jag
skulle skulle varit skulle varit det är så mycket som jag skulle varit för dig, så mycket mer

än det här.

Kommentarer
Postat av: relativ

Och det här är en skrivövning som allt annat. Jag vet det. Du vet det. Vi vet det.
Det här är inte sant.
Det här är inte sant.
Det här är inte sant det är inte sant inte sant säg

att det inte är sant.

2008-02-05 @ 23:09:25
URL: http://relativ.blogg.se
Postat av: S

Skrivövning 30 min. Komplicerad att läsa, jag vet. Men lätt att skriva så jag kommer fortsätta att upprepa mig fult i texten
upprepar jag mig fult.


Och ja: jag har Narvik (i Norge), Murmansk, Kolahalvön, och resten av Ryssland på hjärnan. Februari är en sån månad. Tur att den är så kort.

2008-02-06 @ 00:28:30
URL: http://relativ.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0