En fråga om rytm.



Jag drömmer drömmar om våldtäkter och gifter i glasen och
ölbubblorna irrar vilsna genom bärnstenen och förstör. Förstör
den blanka fullkomligheten, förstör mitt huvud och gatorna
leder allt längre bort hemifrån.

Är jag lycklig nu? Jag frågade
farmor är du rädd för att dö?
Och hennes nittiotvå-åriga händer darrade märkbart
kanske är jag ond min ärlighet är en larv
som ligger i ett äpple. Växande
vitgrynig och
vämjelig.

Som mönstret mina fingrar gör när de karvar
i ditt kött och gröper ut,
tömmer. Och tomma
ord kan inte bli starkare med tiden
ändå önskar jag det, önskar att min säkerhet
infinner sig så småningom.

Jag vet inte jag vet
aldrig vad jag vill som ett kluvet äpple mina knutna händer
är kärnhuset som inte var menat
för oss. Vi är fruktkött
ljust och rinnande blödande och
dött.

Jag öppnade ett block och staplade bokstäver
som vittrande gravstenar över begravda
vänner och jag känner
kyrkogården bränna korsmärken
i min panna.

Och jag undrar är jag lycklig nu? Är jag
lycklig
nu?


Kommentarer
Postat av: Appi ^^

Jag tycker om att läsa dina texter. Snälla skriv lite oftare :)

2008-04-13 @ 10:29:54
Postat av: Anonym

jag älskar fortfarande allt du skriver. jag hoppas du aldrig sluta vara och göra det såhär. och du är en sådan man saknar.

2008-04-13 @ 11:48:01
Postat av: Susanna

tack 'Appi' och


tack så hemskt mycket 'kl 11:48', vem du än är. du gör mig oerhört glad. ta hand om dig.

2008-04-16 @ 18:11:29
URL: http://relativ.blogg.se
Postat av: Birgitta

kan inte sluta läsa din blogg- get stunned every time I read something by u. skriv oftare snälla:)

2008-04-21 @ 02:47:53
Postat av: Susanna

Bibs. Jag längtar efter dig. Så himla himla mycket. 14 månader sen vi sågs nu. Lova att vi aldrig någonsin är ifrån varandra så här länge igen. Lova.

2008-04-29 @ 22:59:32
URL: http://relativ.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0